Het overbrengen van uw reclameboodschap is zonder twijfel een van de belangrijkste aspecten van uw beursstand. Het moet zichtbaar zijn voor bezoekers en potentiële klanten. Kies liever voor een korte tekst met een foto dan voor een lange tekst die de bezoekers niet zullen lezen.
Wat moet uw stand communiceren?
- Alleen naamsbekendheid
- Algemene presentatie en informatie over uw activiteiten
- Presentatie van een specifiek product, dienst of nieuwigheid
Welk ontwerp, welke stijl voor de visuals van uw stand?
De bezoeker moet snel de identiteit van de exposant kunnen herkennen. Het ontwerp en de stijl van de grafische aankleding moeten echter wel in overeenstemming zijn met de huisstijl van het bedrijf (indien aanwezig).
Logo’s en bedrijfnaam : waar moeten ze worden geplaatst
Logo op hoogte: Als het standontwerp het toelaat en de beursvoorschriften het toestaan, is het ideaal om het logo of de bedrijfsnaam op hoogte te plaatsen. Dit zorgt voor directe zichtbaarheid. Herhaal het logo strategisch, afhankelijk van de gangpaden en ingangen van de hal. Het logo kan op een luchtdraagstructuur, een ballon of hoge wanden geplaatst worden.
Logo’s verspreid over de stand: Plaats logo’s op strategische plekken zoals op de vloer (om bezoekers naar de stand te leiden), op de ontvangstbalies (om contactpunten te markeren) of op wanden naast andere boodschappen of visuals.
Visuals en berichten: waar te plaatsen?
Grote visuals met tekst en foto’s hebben altijd een sterke impact. Een professionele lay-out is essentieel voor een maximaal effect. U kunt dit laten verzorgen door uw eigen agentschap of door CLIPEXPO. We houden rekening met uw huisstijl en uw voorkeuren.
Deze visuals moeten onmiddellijk antwoord geven op de vragen “wie?”, “wat?”, “waarom?”. Zorg ervoor dat de teksten kort en krachtig zijn; lange teksten zullen waarschijnlijk niet gelezen worden. Het doel is om bezoekers naar de stand te trekken, waar het personeel of uw brochures de rest van de informatie kunnen geven.
Kleinere visuals kunnen meer specifieke informatie geven over een object, een techniek die gedemonstreerd wordt, of producten in een vitrine.
Als uw stand op meerdere beurzen wordt gebruikt, zorgt CLIPEXPO ervoor dat uw visuals modulair zijn, zodat ze op verschillende standen en oppervlakten passen. Dit is een kostenbesparende oplossing.
Welke materialen kunnen worden gebruikt voor het drukken van uw visuals?
- Forex- en PVC-panelen in verschillende diktes, die volledige of gedeeltelijke wanden van uw stand bedekken. Deze panelen kunnen ook aan luchtdraagstructuren worden gehangen of met kabels tussen steunen worden gespannen. Ze voldoen vaak aan de M1-brandnorm.
- Textiel en doeken kunnen grote panoramische visuals vormen met een grote impact. Deze zijn gemakkelijk te vervoeren en herbruikbaar. Er zijn verschillende textielsoorten beschikbaar, zoals ondoorzichtige of halfdoorzichtige doeken, die eventueel achterlicht kunnen bevatten. Ze zijn meestal M1-gecertificeerd.
- Plexiglas of glazen panelen, die al dan niet achterlicht kunnen bevatten. Plexiglaspanelen kunnen worden gebruikt voor opvallende modulaire beeldmuren. Glazen tegels worden vaak gebruikt met geprinte logo’s en in de vloer geïntegreerd met achterlicht voor extra impact.
- Displays zoals banners, totems of pop-upstands kunnen uw stand visueel versterken. Ze zijn ideaal voor specifieke berichten of als aanvulling op de algemene boodschap.
Welke bestanden moeten worden aangeleverd voor de visuals?
Lever uw bestanden bij voorkeur één maand voor de beurs aan (minimaal 15 dagen), in hoge resolutie PDF met gevectoriseerde tekst en logo’s, en zorg ervoor dat afbeeldingen minstens 72 dpi hebben.
Als CLIPEXPO verantwoordelijk is voor de opmaak van uw visuals, lever dan teksten aan in Word, logo’s in vectorformaat (.ai of .eps) en foto’s in hoge resolutie. Reken op een extra week in uw planning.
Denk eraan om altijd foto’s in zeer hoge resolutie te maken van uw producten en activiteiten, zodat ze ook voor grootformaat visuals op uw stand gebruikt kunnen worden.
CLIPEXPO staat klaar om de grafische decoratie van uw stand te verzorgen!
Hulp nodig bij het grafisch ontwerp van uw stand? Neem nu contact met ons op om uw wensen te bespreken en samen een stand te creëren die de aandacht van uw toekomstige klanten zal trekken.
Inspiratie of advies nodig?
Volg ons op Facebook, LinkedIn en Instagram en blijf op de hoogte van de laatste trends en onze laatste projecten.