Is een bezoek aan Euroshop een must?
WAT IS EUROSHOP?
EuroShop is de grootste detailhandelsbeurs ter wereld. Zij vindt om de drie jaar plaats in Düsseldorf, Duitsland. In een steeds veranderende wereld presenteert de beurs bezoekers innovatieve oplossingen voor winkelinrichting, winkelontwerp en merchandising die voldoen aan de behoeften van morgen.
De beurs trekt jaarlijks zo’n 94.000 bezoekers uit 56 verschillende landen met haar uiteenlopende en futuristische concepten, indrukwekkende stands en nieuwkomers op de markt. En dat al meer dan 20 jaar!
In de 16 hallen met ongeveer 125.000m² expositieruimte krijgt u de gelegenheid om detailhandelaren, groothandelaren, marketeers, managers van restaurant- en hotelketens, cateringbedrijven, reclamespecialisten, reisbureaus en vele anderen te ontmoeten en met elkaar in contact te komen.
EUROSHOP IN EEN NOTENDOP
Tijdens de laatste editie, die plaatsvond in 2020, waren 2292 exposanten aanwezig op 123.800 m², wat bemoedigend was voor de editie van 2023. En inderdaad, dit jaar exposeerden meer dan 2300 bedrijven op de beschikbare 127.000 m²!
Voor wie is deze tentoonstelling bedoeld?
De EuroShop in Düsseldorf is voornamelijk gereserveerd voor professionals uit de detailhandel. Daartoe behoren: detailhandelaren, fabrikanten, interieurarchitecten, ontwerpers, specialisten op het gebied van IT- en communicatietechnologie (ICT) en marketeers.
Wat zijn de voordelen van een bezoek aan Euroshop?
Allereerst heeft u het begrepen: ontdek de nieuwste trends en innovaties voor uw bedrijf, lang voordat ze deel gaan uitmaken van het dagelijks leven van de consument! Zo blijft u uw concurrenten een stap voor.
Ten tweede is de EuroShop-beurs ook een uitstekende gelegenheid om uw professionele adresboek uit te breiden, door leveranciers of toekomstige partners te ontmoeten die bepalend kunnen zijn voor uw toekomstige projecten.
Ten slotte worden gedurende de hele beurs talrijke conferenties, workshops en presentaties georganiseerd, met gekwalificeerde sprekers over retailgerelateerde onderwerpen.
DE VERSCHILLENDE ACTIVITEITENSECTOREN
Welke zalen mag u dus niet missen?
Wij hadden de gelegenheid om de tentoonstelling voor deze editie 2023 te bezoeken, en konden de verschillende activiteitensectoren ontdekken. Hier zijn de categorieën die we onder andere hebben kunnen vinden:
- Winkelinrichting
- Architectuur en ontwerp
- Verlichting
- Gekoeld meubilair
- Marketing
- Communicatie technologie
- Standbouw
- Detailhandel software
- Mobiele oplossingen
- E-commerce
- Betalingssystemen
- FoodTech en energiebeheer
Wist je dat?
CLIPEXPO GAAT OOK NAAR HET BUITENLAND!
Clip Expo ondersteunt zijn klanten ook buiten de Benelux!
Zoals u misschien al weet zijn sommige bedrijfssectoren enkel internationaal vertegenwoordigd in bepaalde landen waar ze een toegangspoort zijn tot een buitenlandse markt. Dit is het geval voor EuroShop in Düsseldorf voor de detailhandel, of Casual Dining in Londen dat de HORECA-referentie is voor het Verenigd Koninkrijk.
Het kan ingewikkeld zijn om de logistiek van het materiaal, het ontwerp en de montage van de stand in het buitenland te organiseren. Dit is echter een dienst die wij al vele jaren aanbieden en onze teams zijn eraan gewend.
Als u geïnteresseerd bent in exposeren in het buitenland, neem dan contact met ons op zodat we samen uw plannen kunnen bespreken en evalueren.
COVER STYL' BIJ DE EUROSHOP
Wie is Cover Styl'?
Cover Styl’ is al meerdere jaren onze klant en partner op het gebied van decoratieve lijmen voor meubels en interieurinrichting.
De bekledingsoplossingen die het bedrijf aanbiedt, maken besparingen van 50 tot 70% mogelijk in vergelijking met traditionele renovatiewerkzaamheden!
Onze klant wilde aanwezig zijn op EuroShop 2023. Daarom zorgden wij voor het ontwerp, het transport, de montage/demontage en het ophalen van het materiaal naar België.
Een succes voor deze editie!
Het strakke ontwerp en de elegante productweergave door onze interieurteams, gekoppeld aan de ideale locatie (bij een van de ingangen van Hal 13, met direct zicht op de stand), droegen in hoge mate bij aan het succes van de stand.
De Cover Styl’ teams waren ook aanwezig om live demonstraties te geven over het gebruik en de plaatsing van de bekleding om de aandacht te trekken en de bezoekers te laten zien hoe eenvoudig het is om hun producten te plaatsen en zo hun bedrijfsmeubilair te renoveren tegen lagere kosten.